Syddansk Erhvervsskole

Sådan blev 130.837 brugere flyttet i skyen – uden kaos

Erhvervsskolernes IT-Samarbejde har stået i spidsen for en af de største cloud-migrationer i den danske uddannelsessektor. Med over 130.000 brugere (heraf 50.000 aktive) blev Office 365 løsningen – og UMS Active Directory Federation Services fra inlogic blev omdrejningspunktet.

Udfordringen: Effektiv brugerhåndtering til flere skoler

Når man drifter IT for flere erhvervsskoler, er der brug for et system, der er:

  • Skalerbart
  • Økonomisk bæredygtigt
  • Uafhængigt af dyre konsulenthuse
  • Let at integrere med eksisterende Microsoft-teknologier

Efter en grundig analyse faldt valget på UMS, som er udviklet til netop dette formål.

“UMS lader os gøre meget selv. Det giver frihed og fleksibilitet – især ved opdateringer. Og det er vigtigt, når man drifter for andre.”

– Sebastian Kim Morsony, IT-arkitekt, Erhvervsskolernes IT-Samarbejde

Løsningen: Office 365 + UMS = Sikker, gnidningsfri integration

UMS blev valgt for sin stærke integration til Microsoft Office 365, og fordi det giver skolerne mulighed for at administrere brugere, licenser og adgange centralt og automatisk.

Hvad bruger Erhvervsskolernes IT-Samarbejde UMS til?

  • Automatisk synkronisering af brugere til Office 365 og Azure AD
  • Tildeling af licenser og sikkerhedsgrupper
  • Konfiguration og vedligeholdelse direkte i UMS Konfigurator
  • Oprettelse og vedligeholdelse af fag-/klasserum i SharePoint

“UMS er omdrejningspunktet. Uden det skulle vi have brugt ADFS (Active Directory Federation Services). UMS er løbende blevet tilpasset vores behov og følger Microsofts udvikling tæt.”

– Sebastian Kim Morsony

Resultat: Effektiv migrering uden kaos

Flytningen af over 130.000 brugere til skyen kunne let have udviklet sig til et logistisk mareridt – men med inlogic som partner og UMS som værktøj blev overgangen både struktureret og tryg.

“UMS gør det nemt. Opgaven er den samme – uanset om man flytter 300 eller 130.000 brugere. Det tager bare lidt længere tid.”

– Sebastian Kim Morsony

Mere end bare software – supporten tæller

Teknologi er vigtigt – men menneskene bag tæller også. En væsentlig grund til samarbejdet med inlogic er deres tilgængelige og jordnære support.

“Supporten er eminent. Det er jyder, vi har med at gøre – så vi er aldrig bare et nummer i køen. Det menneskelige betyder faktisk meget.”

– Sebastian Kim Morsony

Tre hurtige fakta om UMS og Office 365

  • Office 365 Sync – automatisk oprettelse, synkronisering og login med skolens eksisterende brugernavn og password
  • Konfigurerbare funktioner – ændringer i adgang til f.eks. Teams, Yammer og Skype kan nemt styres i UMS
  • SharePoint Portal – automatiseret oprettelse og vedligeholdelse af klasserum og adgangsrettigheder

SKAL VI OGSÅ HJÆLPE JER?

Ring til os på 4240 8800 eller skriv
til salg@inlogic.dk og få en uforpligtende snak.

KONTAKT OS

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?

Du kan ringe til os på 4240 8800 eller skrive til salg@inlogic.dk.

Du kan også indtaste dit telefonnummer og din email herunder, så kontakter vi dig.

Cases